marți, 3 iulie 2012

5. Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta, ca bine să-ți fie și mulți ani să trăiești pe pământ.



 nu eram un oarecare
 mi-era rușine să le zic alor mei
 despre întâmplările șoptite sub inima mea
 plecam în fiecare vară să vânăm
 borcane pline cu compoturi de caise
 ne deschideam gurile pentru a nu ne spune nimic
 mâine seară o să miroasă în casă
 a dispariție înceată
 și într-un colț
 unul din noi va plânge
 indiferent de vârstă
 indiferent de nume
 indiferent de orice lucru
 neelementar din prisma vieții noastre.

 și totuși
 mâncăm la aceeași masă
 povestim aceleași destine împletite sub noduri
 calcaroase noduri existențiale
 ne îmbrățișăm în taine cioplite sub rugi fierbinți
 în satul meu natal miroase a vechi
 și a iarbă uscată
 iar eu
 eu miros a părinții mei
 a sânge și sudoare și dor
 și iubire și înfrângere și gust de cireșe coapte.

 acum
 acum miros doar a rușine
 și spaimă lipită de gratii
 mă lupt cu obsesiile fonetice
 în spatele casei o aud pe mama cum plânge
 îl aud pe tatăl meu lovind cu sete
 o nicovală zgâriată pe mijloc
 aud trecutul și restul rămas în mine
 și nimic nu aduce înapoi
 clipele.

 dați-mi
 vă rog
 o clepsidră întoarsă!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu