vineri, 27 iulie 2012

să vezi lumea printr-un ciob întreg





  confesiunile unui psiholog
 
 câteodată
 visez că am unghii și artere uriașe
 privesc icoanele distruse
 unele au mii de ani vechime
 eu mă simt precum un singur diavol
 cu sângele revărsat peste dinții tociți
 de la rosul lemnului
 sicriele au început să nu mai aibe găuri
 mai demult stăteam călare pe cruci
 priveam văduvele de război
 bătrânii copii bărbații
 plecau plânși și negri
 lăsau în urmă lor pământul zgârcit
 cu propriul lor pământ
 începeam să mă bucur cu fiecare pas
 săream din inri în inri
 până ajungeam la fața descompusă
 de frig și moarte
 rămâneam acolo cu orele
 zilele lunile
 priveam fiecare vierme cum își face cuib
 începutul unei noi vieți
 primul fir de iarbă ajuns la lumină
 atunci plecam
 
 mă-mbatam cu oamenii
 ei nu mă cunoșteau și priveau rușinați
 îi observam prin carne
 vedeam fiecare coastă cum se unduiește
 precum o mare plină cu oase
 scuipate de rechini
 după micul dejun
 oricare dintre ei era în stare să îmi spună
 începutul vieții de la sfârșit
 am adunat în mine atâtea sentimente costumate
 ca la o petrecere de anul nou
 în care sunt ultimul invitat sub vâsc
 abandonez fiecare suflet
 pun o oglindă în fața lor
 și ei continuă să vorbească
 îmi strâng straturile de piele
 și mă arunc sub copaci
 
 fiecare creangă îmi e martoră
 am jurat să nu spun minciuni
 mă lupt cu fiecare nerv din creier
 privesc în urmă la oameni
 erau singuri în interiorul lor
 cunoscuseră iubirea la suprafața căii lactee
 n-aveau nicio idee despre religie
 se închinau ca proștii
 și pe urmă înjurau de sfinți
 sau de diavoli
 
 numai eu știu câte suflete
 m-au chemat să cunosc adevărata credință
 cea a morții tăcute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu