joi, 31 decembrie 2020

supradoză


atunci când pleci
ia-mi și liniștea
clipele de stat pe balcon și admirat apusul
paharele alea de vin turnând secrete
ultimele piersici feliate din vară
și inelul de plastic
pe care ne-am scris viitorul
toate scrisorile aruncate bezmetic
toate florile
caişii înfloriţi și mușcătura de câine
briceagul ăla cu care ne feliam amintirile în poze
și ochii

și ochii lasă-i deschiși
privește în urmă când faci trecerea
în tâmpla mea stângă s-au scrijelit veacurile
din tot pustiul rămas
îmi construiesc pereți și vise și fericire
zgomot de fundal când rotesc privirile pe tavan
când sorb ultima gură de bere înainte de spovedanie
când verile se blocau între imaginea cu părul în vânt
și cărăbușul ce-ți învelea umărul
aici se usucă iar copacii
și fiecare viscol
e un miracol de tăcere

căci în tăcere aștept venirea
lovitura aia de bici mulată pe carne
fiecare nerv își suprimă dorința de durere
forțez zâmbetele cu aceeași naturalețe
cu care îmi feresc corpul de soare
pe masa întinsă ca pentru ospăț 
pun tacâmurile de lemn și farfuria ciobită
mestec bucăți de ploi și înghit împărtășanii
peste acoperiș 
stelele devin lumânări 

și-n lumânări ard scrisorile
privesc caişii pocnind a fructe
inele de fum se rotesc mai greoi decât răsăritul
paharele de vin sparte se recompun mirosind a piersici
florile au tentă de foc
și în liniștea de acum
ochii se închid a plecare

2 comentarii:

  1. Frumos! Favoritele mele sunt “mestec bucăți de ploi și înghit împărtășanii
    peste acoperiș
    stelele devin lumânări”

    RăspundețiȘtergere