marți, 22 decembrie 2020

crez


-ai încredere în timpul tău -
pe cuvintele astea lăsam apa să curgă
în inima mea pictam noi apusuri
scene de toamnă devenind ierni
scriam povești pentru oameni mari
și le întindem în avioane de hârtie
unele planau ca visele prinse 
pe o boltă prea albastră 

în mersul ăsta anapoda până la mântuire și înapoi
îmi scuturam umerii a frig și vedeam secundele
părțile alea eliptice ale amintirilor
fuiorul bunicii învârtindu-se în miros de sobă
toate îmbrățișările părinților cuprinse în căldură
foile răsfirate pe podea
prin ele deschideam uși spre alte lumi
pe spinarea câinelui ciobănesc
fulgii făceau cruci și se topeau
exact ca primul sărut lipit de un stâlp
-inima îmi pulsa smulgând tendoane-

de atunci până acum
secundele au devenit minute care au devenit ani
îmi pieptăn barba
îmi pipăi carnea prinsă de oase
am pe brațele astea fantomatice
zeci de umbre ale celui ce am fost
urme desenate cu pixul și lipite
exact ca mesajul asasinilor neștiuți
-decupez din piept bucata asta de R
cu bucata asta de A și D și U-
în locul literelor sunt bulgări mari de lumânări topite
și toate se scaldă-n tămâie

închid apa
deschid pleoapele
printre aburii gonind spre plămâni
văd urmele alea de vise ajungând în vrie
căderea fuiorului a brațelor a hârtiilor
umbrele mele îmi fac cu mâna și spun
-salut
ai ajuns la izbăvire - 
spre bolta asta mai albastră decât dumnezeu
mărturisesc un păcat spre iertarea amintirilor

Un comentariu: