joi, 3 decembrie 2020

emfază


sunt mai pios decât orice urmă de dumnezeu
prin toată pletora de șamani și adjutanți
și călugări și martiri și răsculați
privesc cum mi se strecoară pașii
ca niște suflete nude călare pe apus
mimez în viață
descoperirea asta ticăitoare numită inimă
și-o plâng
și-o râd
și-o zgudui de toți pereții bisericii din coaste

prin zidurile crenelate
arunc obiecte contondente mai mari decât ego-ul
lansez spre întuneric vechile imnuri
alea care îți zgândăreau sufletul
haiku-uri limpezind mintea și tulburând creierul
ajungeam să dau culoare trecutului 
îl aruncam în alb și negru
la final
simțeam singurătatea mai cruntă 
atunci când stăteam îmbrățișat

iar sub violetul ăsta lucind prin tavan
îmi sugrum visele încercând imitări
exact ca un baobab prins într-un ghiveci de hârtie 
încetez să respir aceeași sevă
sunt mai sec decât deșertul prin care am rătăcit 
am pe mine nu haine
ci zdrențe ale unei vieți netrăite 

și totuși râd 
îmi strecor amarul prin buzunarul rupt
pe nisip las ca ofrandă
pozele dizolvate în clor
și descoperirea asta ticăitoare 
ce-a uitat să mai bată

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu