joi, 13 august 2020

recuperare


când am plecat 
mi-am luat o cutie de aspirine
știam ca sunt singurele pastile pe care le-aș lua
aveam în plămâni o răceală subită
ca și când universul ar fi devenit polar
ca și când focul ăla mocnit ar fi fost stins din greșeală
exact ca un bec pocnit sub stele
-poate o să transpiri trecutul-
mi-am transpirat fiecare nerv
fiecare amintire ruptă în imagini
am stat privind spre orizont
ca spre o mântuire

când am ajuns
mi-am înfășurat brațele în jurul meu
aveam pe mine cămăși lungi albe
și lacăte imense de plumb
-poate o să îmi leg durerea-
mi-am legat inima cu o funie și am aruncat-o în beci
în zilele cu soare îi mai dau apă și mâncare
și speranță mirosind a tei
o scot la aer și privesc cum vrea să alerge
din fuga ei îmi creez vise

-la fiecare litru de apă adăugați 10 grame de nurofen-
diluez în suflet toate fricile
le înghit și le simt intrând în vene
cumva
îmi ridic privirea spre ceasul neîntors de pe perete
arată aceeași oră același minut aceeași secundă
aceeași zi și aceeași noapte
un blocaj cardiac din care curge tăcerea
ca un fluviu din care apar dureri

-poate o să absorbi viitorul-
unesc în mine vechiul și noul
și fericirea devine o pată albastră
din orizontul ăsta privit din picioare
culeg becurile crăpate și le schimb
iau un pumn de aspirină   
și dezleg inima 
gonind spre mântuire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu