vineri, 27 aprilie 2012

aveam un cimitir al nostru



 
 
 îți stăteau buzele suspendate
 aveai același fior violet în obraji
 sau te simțeam doar mai rece
 erai toată închisă în umbra tăcută
 și lipită de pielea mea plouată
 puloverul de lână scârțâia între noi
 aveam aceeași încredere oarbă
 în cuvintele pe care acum
 le aud din ce în ce mai încet
 mai înfundat mai sincer
 
 au rămas cârduri întregi de pagini zburate
 pe fiecare dintre ele se observă
 dunga de cerneală roșie
 lăsată pe câte-o aripă
 vor observa oamenii într-un târziu
 că tăcerea noastră e strigată în foi
 noi doi ne-am pus piatra de mormânt
 pe același loc de unde plecau cocorii
 spre orizontul strâmb
 aveai de gând să mă ții de mână
 până la finalul iubirii
 eu doream doar o unghie prinsă în piele
 
 și de atunci
 bântui cimitirul de epave
 păstrez la piept puloverul ud și larg
 în care s-a prins o frunză
 dintr-o toamnă necunoscută
 netrăită nemuncită nesărutată
 mi-e milă de mine
 mă hrănesc cu o șeptime din suflet
 inima deja a putrezit
 prin deșertul crud
 mâncat de ciori și vulturi și paraziți.
 
 astăzi citez din mine
 rămân la stadiul de om căzut din purgatoriu
 pe nisipul unde ne odihneam picioarele
 simt parfumul rar al fostei vieți
 m-așez în genunchi
 și încep să fluier
 cu lâna asta udă pe post de poză.
 

Un comentariu: