vineri, 9 octombrie 2020

răcorire


mi-e dor de mama ca de dumnezeu
printre ploile de aici și acum
desfac umbrele cu imagini vechi
din ele pică leagănul
perele adunate în diminețile cu ceață
suflatul în lumânări
-cât de repede am trecut de la 25 la 54-
și primele cuvinte îngânate spre zâmbet 

și stau pe bordură
privesc fuioarele de nori țesând un cer
la amintiri lumină
degetele mamei încă desenează povești
pe întuneric pe zăpadă pe soare
pe inima mea gâfâind
-cum se vede ultima cicatrice-
știu că sunetul ei e ca o lacrimă de phoenix

iar totul devine opac
îmi las mâinile să caute muchii de susținere 
când eram mic
căutăm brațele tatei să fie scut
priveam printre palme ca printr-un binoclu
vedeam rănile și durerile ca pe un simplu gând fugar
acum
îmi văd viața ca printr-un stroboscop
mă pierd în haosul rotit alandala

printre stările de acum
îmi desfac inima și o las să caute pașii absenți
din anii absenți cu oameni absenți
îmi scrijelesc pe frunte
un L
un A
un Ș
stau ca un felinar în ploaie
cu mândria făcută țăndări
din aburii scoși la oftat
simt că mi-e dor de tata
ca de dumnezeu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu