luni, 23 noiembrie 2020

apofenie


-jam session cu Simona Toma-

când eram mic
priveam coropișnițele făcând găuri mari în pământ
se ascundeau acolo de urgia fiecărei zile
în întuneric
pășesc în trecut ca pe un eșafod
am cu mine lexiconul cu fiecare trăire
ghidonul cu farul spart de la bicicleta verde
sfoara prinsă de mijloc
și toate sclipirile luceafărului apărut la apus

ciudat că e prima dată după ani
în care adorm pe spate privind spre tavan
în ultimele zeci de luni
stăteam pe burtă ca și cand aș fi ținut în mine toată durerea
închideam între pleope juliturile din inimă
nămolul scurs dintre buzele alea pline de văpăi
sau melodiile pe care dansam desculț
prin lucerna abia cosită
și sub calendarul ăsta spre naștere
în care zilele cad precum tulele casei părintești
îmi țin respirația numărând nimicul

iar când mă întorc în fiecare dimineață
din groapa aflată între cearceaful gol pe o parte
și noptiera mânjită cu poze fără culori
îmi amintesc brusc de speranța
cu care am venit în lume
aceea de a-mi urni inima
să mai bată în plus măcar o dată

acum când sunt mare 
visez pe dos și privesc înapoi
caut luceafărul la răsărit și viitorul în palmele albe ca varul
aștept două mâini necunoscute să se ascundă-n ele 
să-și facă loc în carne ca o coropișniță prin pământ
să mă prindă de inimă și să rămână acolo
îmi țin respirația adunând așteptarea și numărând totul 
undeva
o bicicletă verde prinde viteză

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu