luni, 11 iulie 2011

Renegatul


Bon Jovi - We weren't born to Follow

Asculta mai multe audio diverse

Aş suporta nepăsarea oamenilor, de toate naţiile şi de toate visele. Refuz să cred însă că sunt un renegat. Că visele mele sunt doar ale mele, că ceea ce simt, simt doar eu şi nimeni altcineva. Că sunt doar un simplu pustnic, un om care orice ar face e lăsat deoparte. Strigătul acesta e mai mult o şoaptă. Nu se mai leagă nimeni şi nimic de mine. Chitara zace în colţul proaspăt zgâriat cu unghia. Are o voce ruptă şi gâtul strâmb. Îmi e lene să o acordez şi o mai îmbrăţişez fugitiv, sperând că se ordonează singură.
Până la urmă, voi toţi, dar absolut toţi, aveţi dreptate. Nu sunt nici Făt-Frumos, nici Nastratin Hogea sau cineva cunoscut ca să vă intereseze ce fac, cum fac, când fac sau de ce fac ceea ce fac. Îmi e milă de prietenii mei (asta dacă am prieteni). Sunt nevoiţi să mă suporte, să-mi suporte aberaţiile sau ideile măreţe din mintea mea.
Ştiţi ce? E dreptul vostru să mă renegaţi. Sunt un rebut în ochii voştri, doar un experiment ciudat, tratat cu reacţii atomico-nuclearo-prosteşti.
Din ochiul meu stâng curge lacrima pentru trecutul, prezentul transformat în secunda de dinainte. Ochiul drept pâlpâie a cunoaşteri mistice, legate de noi, de voi, de toţi. De bucata de pământ săpată cu unghiile, de bucata de cer spre care visăm.
E drept, sunt un experiment. Dar experimentul cui? Nu cumva al dumneavoastră? Al copiilor, strănepoţilor care acum ne sunt bunici şi străbunici?
Voi singuri m-aţi creat pe mine, cel pe care îl renegaţi, cel pe care îl scuipaţi sau pe care vă ştergeţi picioarele. Vă credeţi Iisuşi, Dumnezei ai propriei voastre lumi. Nu vă acuz pentru asta, dimpotrivă. Omul e cel care alege. Dar mai mereu, alege pentru altcineva. Pe mine m-aţi ales drept renegat.

3 comentarii:

  1. iata si proza...
    la fel de superba ca si poeziile.
    ;x

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,

    As dorii sa stiu daca sunteti interesat de un schimb de link/post.

    Indiferent de raspuns astept email la office@online-anunturi.com

    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos, foarte frumos... Adevarul e ca suntem suma tuturor oamenilor pe care ii intalnim (si nu putem sa controlam intotdeauna pe cine intalnim si cine are o oarecare influenta in viata noastra). Cred ca nevoia de adaptare are un rol important aici. Totusi, sunt de parere ca exista macar o persoana (somewhere out there) care sa ne inteleaga, deci un renegat nu are cum sa fie un renegat pentru totdeauna... (if you catch my drift)

    Oricum, "we weren't born to follow" are un mesaj uber pozitiv, ceva de genul "e bine sa fii diferit si sa ai curajul sa mergi pe un drum pe care nu a mai pasit nimeni", so it's not very renegade-ish :))

    Thumbs up pentru Sasuke... (si scuze daca am aberat, dar ma apuca uneori - in special cand se apropie ziua de maine)

    RăspundețiȘtergere