vineri, 30 august 2013

tricoul alb al ninei



pe sub sânii ei curgeau toate legendele oamenilor
toate poveştile de dragoste toate dramele
câteodată
stătea pe fotoliul din balcon şi privea apusul
fuma ţigările mentolate ca o locomotivă plină de gânduri
din toate întâmplările astea
am rămas cu sculpturile ei în carnea mea
ating cicatricile precum nişte corzi vocale
îi aud vocea permanent
ca un aparat de propaganda în timpul războiului
ca un vânt pe care îl aştept în fiecare iarnă
ca o durere venită la timpul potrivit

şi-n toată camera asta în care iubeam
găsesc asfinţitul îmbrăcat în tricoul ei
noaptea
nina părea mai sfântă
o vedeam dormind în acelaşi fotoliu alb
scrumul cădea pe tricoul ei ca un fluviu gri
păşea printre petale de crizanteme şi aripi smulse
 venea lângă mine mă ruga să îi citesc biblia
închideam ochii
tăceam
ascultam

toamna e abia la început
şi nina vine ca un uragan alb
ca o ploaie perfectă printre pomii sufletului meu
ascultăm bătăile din inimă
un bum măreţ pentru ea
un bum măreţ pentru mine
cortina cusută cu tricoul alb cade
noaptea asta începem primul act

din piesa de teatru a vieţii

Un comentariu:

  1. sublim. Nu trec des pe aici, doar cand vreau sa citesc ceva de calitate. Si inca o data... mi-ai demonstrat ce inseamna sa stii sa asezi cuvintele frumos.

    RăspundețiȘtergere